Dynamiczne zmiany zachodzące na rynku stawiają przedsiębiorcom i inwestorom coraz to nowsze wyzwania w zakresie automatyzacji produkcji czy też procesów magazynowych i logistycznych.
W związku ze zróżnicowaną specyfiką działania firm, każde rozwiązanie powinno zostać zaprojektowane na specjalne zamówienie konkretnego przedsiębiorstwa.
Tylko indywidualne projekty, biorące pod uwagę właściwości konkretnej branży, infrastrukturę firmy, zasoby ludzkie, poszczególne etapy produkcji, magazynowania i dostawy towarów do klientów czy też rodzaj prowadzonej działalności oraz wiele innych składowych, pozwalają osiągnąć wymierne zyski związane z optymalizacją funkcjonowania przedsiębiorstwa.
„Dzięki niemu nasi klienci mogą wykorzystywać czytniki kodów kreskowych, drukarki etykiet i inne urządzenia do automatycznego przeprowadzania wielu skomplikowanych procesów w swoich przedsiębiorstwach. To rozwiązanie, które samodzielnie steruje sprzętem i kontroluje poprawność jego działania” - komentuje Łukasz Russak, projektant systemów informatycznych HDF. Warto dodać, że zgodnie z wymogami nowoczesnego rynku, micro kiosk Bilberry to innowacyjny kontroler, którego funkcje projektowane są na zamówienie, zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem klientów. Dzięki temu, każde urządzenie staje się unikalne i może posiadać dowolne przeznaczenie, a przy tym wszystkim wyróżnia się dodatkowo o wiele niższą ceną, w porównaniu do konkurencji.
Projektanci systemów informatycznych w HDF specjalizują się w nowoczesnych technologiach, takich jak: React.js, Angular, Asp.net czy Progressive Web App (w skrócie PWA). PWA to swego rodzaju łącznik pomiędzy tradycyjną stroną internetową a aplikacją mobilną. Strona internetowa, która została stworzona w oparciu o tę technologię, posiada wiele nowoczesnych funkcji. Korzystający z niej użytkownicy otrzymają powiadomienia push, a także możliwość przeglądania jej w trybie offline, miłym dodatkiem jest również ekran powitalny. Strony www stworzone na podstawie PWA mogą być pobierane na smarfony lub tablety, tak samo jak zwykłe aplikacje. Dzięki skrótowi na ekranie głównym można je przeglądać po kliknięciu na ikonę, bez konieczności wypisywania adresu URL w przeglądarkę, co stanowi dużą wygodę i zwiększa szybkość działania.
„Micro kiosk Bilberry jest stworzony w oparciu o minikomputer jednopłytkowy Raspberry Pi 4 i najnowsze technologie, dzięki czemu obsługuje on Progressive Web App, czyli strony internetowe i autorskie oprogramowania HDF, napisane w postaci nowoczesnych aplikacji online. Za pomocą tej funkcji, sterownik został skorelowany z naszymi systemami projektowanymi na zamówienie. Pozwala to na bezbłędne uruchamianie każdego tego typu oprogramowania na wyświetlaczu kontrolera i zarządzanie produkcją czy magazynem z jego poziomu.” – dodaje Łukasz Russak.
O uniwersalności kontrolera, świadczy możliwość podłączenia do niego urządzeń peryferyjnych, np. za pomocą portów USB. Dzięki temu, odpowiednio zaprogramowane urządzenie samodzielnie zarządza wszelkimi czytnikami kodów kreskowych, drukarkami etykiet, jak również klawiaturami tradycyjnymi, które umożliwiają szybkie i komfortowe wprowadzanie danych, a także wyszukiwanie niezbędnych informacji.
Pomimo sporej konkurencji na rynku, Mini PC góruje nad wieloma innymi urządzeniami tego typu, przez wzgląd na prostotę działania i bardzo atrakcyjną cenę. Dodatkową jego zaletą jest kompaktowy rozmiar, który pozwala zainstalować urządzenie praktycznie wszędzie. Ponieważ zajmuje ono mało miejsca, nie wymaga stworzenia osobnego stanowiska i świetnie sprawdza się zamontowane na niewielkiej powierzchni, np. przy linii produkcyjnej. Dzięki wykorzystaniu w kontrolerze szerokiej gamy złożonych technologii, umożliwia on obsługiwanie wielu zleceń na raz, co jest niemożliwe w przypadku korzystania z tradycyjnych sterowników PLC.
Idąc z duchem czasu, coraz więcej nowoczesnych przedsiębiorstw angażuje się w akcje proekologiczne i zwraca uwagę na ochronę środowiska oraz dbałość o naszą planetę. Firma HDF wspiera wszelkie tego typu inicjatywy, dlatego też mini PC Bilberry pozwala jego użytkownikom odpowiednio zadbać o ekologię. Korzystanie z tego urządzenia znacząco zmniejsza zużycie energii elektrycznej w przedsiębiorstwach, co generuje dla nich także spore oszczędności. Umożliwia ono także zmniejszenie zużycia papieru i innych materiałów eksploatacyjnych, poprzez wydruk wszystkich niezbędnych informacji dla pracowników lub klientów na niewielkiej etykiecie logistycznej lub wyświetlanie ich na monitorach podłączonych do kontrolera.
1. JESZCZE BARDZIEJ EFEKTYWNA PRODUKCJA
Dzięki sterownikowi managerowie produkcji nie muszą już martwić się określeniem najbardziej wydajnego sposobu zarządzania sprzętem znajdującym się przy linii produkcyjnej. Micro kiosk sam potrafi skontrolować skanery kodów kreskowych, wyświetlić odpowiednie komunikaty dla pracowników oraz automatycznie zlecać określony wydruk na drukarkach etykiet.
2. AUTOMATYCZNE ZAMÓWIENIA MATERIAŁÓW NA LINIĘ PRODUKCYJNĄ
Micro kiosk samodzielnie czuwa nad ilością zużywanych materiałów podczas produkcji towarów, dzięki czemu automatycznie generuje zamówienia wybranych komponentów w odpowiednich ilościach. Zamówienia automatycznie wyświetlają się pracownikom magazynowym, którzy w szybki sposób mogą dostarczyć je na linię produkcyjną. Kontroler wyświetla także powiadomienia o zbliżającym się wyczerpaniu materiałów, co niweluje możliwe przestoje i czyni pracę jeszcze wydajniejszą.
3. SYSTEM NA ZAMÓWIENIE W TRYBIE ONLINE
Za pomocą Wi-Fi, kontroler bez problemu łączy się z Internetem. Na jego wyświetlaczu użytkownicy mogą otworzyć przeglądarkę i wyszukać interesujące informacje, a także uruchomić oprogramowanie online, np.: program magazynowy, system CRM, WMS lub system produkcyjny. Dzięki temu, osoby zarządzające zespołem mogą łatwo i efektywnie rozdzielić zadania do wykonania, a następnie skontrolować jakość ich wykonania oraz podsumować procesy zachodzące w przedsiębiorstwie.
4. SZCZEGÓŁOWA KONTROLA JAKOŚCI I ZGODNOŚCI TOWARÓW
Micro kiosk Bilberry wchodzi w bezpośrednią interakcję z użytkownikami, dzięki czemu bezbłędnie przeprowadzi ich nawet przez najbardziej złożony proces kontroli jakości czy też zgodności wyrobów z zamówieniem. Kontroler, po sczytaniu kodów kreskowych czytnikiem, wyświetla odpowiednie informacje pracownikom kontrolującym jakość wyrobów końcowych, a także informuje ich o dalszych krokach do wykonania. Wyświetla on także informacje dotyczące ilości towarów do wyprodukowania oraz spakowania w ramach zamówień złożonych przez konkretnych klientów, a także drukuje etykiety zbiorcze na drukarkach przemysłowych i biurowych.
Mini PC Bilberry został wyposażony w 3 programowalne przyciski, które działają dokładnie w taki sposób, w jaki klient sobie wymarzy. Mogą zatem odpowiadać za różnorodne funkcje, na które jest zapotrzebowanie w konkretnym urządzeniu. Ograniczenie stanowi tutaj wyłącznie wyobraźnia. Dodatkowo, za pomocą czterech portów USB, w łatwy sposób można podłączyć wszelkie niezbędne urządzenia peryferyjne, takie jak czytniki kodów kreskowych, drukarki etykiet, a także klawiatury tradycyjne i wiele innych.
Pod kątem interfejsów kontroler Bilberry również konkuruje z najlepszymi. Ethernet o prędkości do 1000 MB/s pozwala jego użytkownikom na połączenie kontrolera np. z drukarką kodów kreskowych lub innym sprzętem. Innym udogodnieniem jest również możliwość zasilania przez PoE, która umożliwia kablom Ethernet na dostarczanie zasilania do kontrolera w ramach istniejącej transmisji danych.
Unowocześniony interfejs w postaci Bluetooth 5 / BLE daje użytkownikom większy zasięg (maksymalny sięga niemal 450 m), a przepustowość przewyższa poprzednią wersję Bluetooth dwukrotnie i wynosi 2 Mb/s w przypadku urządzeń energooszczędnych oraz nawet 50 Mb/s w klasycznych.
W dobie Internetu, w urządzeniu nie mogło także zabraknąć dwuzakresowego Wi-Fi, które pozwala na połączenie kontrolera z siecią i uruchomienie przeglądarki, w której można szybko znaleźć niezbędne informacje, a także otworzyć m.in. autorskie systemy HDF, pisane w technologii Progressive Web Apps.
Naprzeciw komfortowi użytkowników wychodzi także wbudowany w urządzenie kolorowy i niezwykle czytelny wyświetlacz LCD o przekątnej 3,2 cala. Umożliwia on sprawne korzystanie z przeglądarki internetowej, wyszukiwanie informacji, oraz bezbłędną pracę przy wykorzystaniu sterownika. Działania na kontrolerze ułatwia także możliwość podłączenia zewnętrznej klawiatury, dzięki której możliwe staje się ręczne wprowadzanie i wyszukiwanie danych.
Oprócz klawiatury, istnieje także możliwość podłączenia do sterownika nawet dwóch zewnętrznych monitorów, za pomocą dwóch złączy microHDMI. Na monitorach mogą wyświetlać się informacje dotyczące przykładowo przebiegu produkcji lub procesów magazynowych, a także poszczególne etapy kontroli jakości towarów i tym podobne.
Uniwersalność urządzenia sprawia, że doskonale sprawdzi się ono w każdym przedsiębiorstwie. Specjaliści firmy HDF służą pomocą przy doborze najbardziej efektywnego rozwiązania dla firm, dlatego zainteresowanych zapraszam do odwiedzenia naszej strony www.hdf.com.pl i kontaktu z działem handlowym.” – podsumowuje Łukasz Russak.