BUDOWANIE DŁUGOTRWAŁYCH, SOLIDNYCH WIĘZI Z KLIENTEM TO PODSTAWOWY PROCES WSPOMAGAJĄCY DZIAŁALNOŚĆ FIRMY. MA TO ZNACZENIE NIE TYLKO DLA PODTRZYMANIA KONTAKTU Z POTENCJALNYM KLIENTEM, ALE RÓWNIEŻ STWORZENIE DOBREGO WIZERUNKU, KTÓRY PRZYCIĄGNIE WSZYSTKICH POZOSTAŁYCH. WSZYSTKO TO SPRAWIA, ŻE NASZA FIRMA MA PRZEWAGĘ NAD KONKURENCJĄ, ROZWIJA SIĘ, A TYM SAMYM GENERUJE JESZCZE WIĘKSZE ZYSKI. REALIZACJA CAŁEJ TEJ STRATEGII MOŻLIWA JEST DZIĘKI SYSTEMOM INFORMATYCZNYM CRM.
CRM, Customer Relationship Management, czyli Zarządzanie Relacjami z Klientami, to strategia, która na zachodnich rynkach stosowana jest z powodzeniem od prawie 40 lat. Jej głównym założeniem jest dokładna analiza obszarów, w których porusza się nasz potencjalny klient. Zebrana wiedza o jego zainteresowaniach, upodobaniach, celach i potrzebach pozwoli przygotować zindywidualizowaną ofertę, która nie tylko zaspokoi te potrzeby, ale sprawi, że klient chętnie do nas wróci. Gromadzenie tej wiedzy nie należy do najkrótszych i najłatwiejszych procesów, ale najważniejsze w tym jest to, że pozwoli na zbudowanie długotrwałej więzi, a tym samym dobrze wpłynie a wizerunek naszej firmy.
Systemy informatyczne CRM mają przede wszystkim służyć jako narzędzie wspierające obsługę klienta. Jest to niezwykle istotne w przypadku firm, które prowadzą obsługę dużej liczby zamówień, a więc narażone są znacznie bardziej na wystąpienie błędów, pomyłek i opóźnień, co w łatwy i szybki sposób doprowadzi do utraty obecnych klientów, a z pewnością zła opinia dotrze również do tych potencjalnych. Dobrą markę wypracowuje się latami, ale jej upadek może nastąpić w ciągu jednego dnia. By zapobiec takiej sytuacji stworzone zostały właśnie systemy CRM, które nie tylko poprawią jakość samych usług, ale również relacje z klientami. Wdrożenie systemu informatycznego opartego na strategii CRM pozwoli skupić w jednym miejscu zarządzanie przedsiębiorstwem właśnie w tym zakresie.
Systemy CRM to z pewnością korzyści dla obu stron. Firma buduje relacje z klientami, a ci z kolei otrzymują wysokiej jakości usługi i towary, które całkowicie spełniają ich oczekiwania. System CRM zmienia również sposób działania wewnętrznych sektorów firmy poprzez całkowitą integrację danych z różnych działów przedsiębiorstwa – sprzedaż, marketing, obsługa klienta. Umożliwia to przede wszystkim przepływ informacji, co w tworzeniu strategii CRM jest absolutnie niezbędne, a przy okazji pozwala jasno określić zadania każdego z sektorów. Możliwość tworzenia raportów dostarcza na bieżąco dane, które poddane analizie pozwolą na szybką korektę działań i wyeliminowanie błędów
Każde przedsiębiorstwo jest inne, a więc inne będą też potrzeby klientów tych firm. System CRM dopasowany do charakteru oferowanych usług w kompleksowy sposób określi potencjalne warunki, na których miałaby opierać się relacja z klientem – identyfikacja potrzeb, obsługa procesu zwierania transakcji, wsparcie posprzedażowe. Oprogramowanie na zamówienie pozwoli też w całym tym procesie uwzględnić politykę firmy w zakresie obsługi klienta.
Najważniejszym zadaniem systemów informatycznych CRM jest utrzymywanie stałego kontaktu pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem. Z jednej strony klient otrzymuje informację o stanie ich zamówienia, ewentualnego wsparcia merytorycznego lub technicznego, a przedsiębiorcy o sposobie korzystania z jego usług. Wszystko w czasie rzeczywistym. Tak budowana lojalność zarówno z jednej, jak i z drugiej strony to pierwszy krok do zadowolenia klienta i budowania dobrej opinii o firmie.
Informowanie klientów na bieżąco o stanie zamówienia, w tym zmianie statusu da klientowi stałą kontrolę nad transakcją. Pracownicy zaś od razu po dokonaniu zamówienia zostaną poinformowani o konieczności wykonania nowego zadania. W ten sposób odbiorca czuje się częścią całego procesu, ma gwarancję wysokiej jakości usługi i na bieżąco informowany jest o stanie zamówienia, dzięki czemu przy następnej okazji ponownie wybierze usługi naszej firmy.
Elastyczność programów opartych na CRM umożliwia również wprowadzanie na bieżąco zmian wynikających ze zmieniających się trendów, a także dokonywanie prognoz, które takie zmiany wychwycą wcześniej i pozwolą firmie odpowiednio się przygotować. Wszystko szybko, oszczędnie i bez potrzeby angażowania dodatkowych zasobów.
Firma HDF Software ma duże doświadczenie w tworzeniu programów w oparciu o strategię CRM, również tych o wyspecjalizowanym zakresie, np. dla produkcji. Realizowaliśmy projekty zarówno dla małych i średnich przedsiębiorstw w kraju, jak i zagranicznych korporacji z oddziałami w Polsce.
Kierując się zasadą, że każda firma jest inna, tworzone przez nas oprogramowanie na zamówienie dopasowane jest do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa, dzięki czemu staje się ono skutecznym narzędziem w budowaniu relacji z klientami i rozwoju samej firmy. Realizacja wyłącznie wskazanych zadań pozwala skupić się wyłącznie na ważnych aspektach funkcjonowania firmy. Modułowa architektura systemów HDF pozwala na łatwe wprowadzenie zmian wynikających zarówno ze zmieniających się struktur wewnętrznych lub warunków zewnętrznych danego przedsiębiorstwa.