Efekty wdrożeń RFID
przyspieszenie wszystkich procesów zachodzących w magazynie
automatyzacja pracy
zwiększenie efektywności pracy
Praca magazynu przy wykorzystaniu systemu kodów kreskowych wyglądała następująco: przyjmując towar, magazynier musiał podejść osobiście do każdej palety i zeskanować czytnikiem lub terminalem umieszczoną na niej etykietę z kodem kreskowym. Następnie konieczne było odstawienie terminalu do doku komunikacyjnego, aby zebrane dane mogły zostać przekazane do systemu informatycznego. Natomiast analogiczna sytuacja w przypadku wdrożonego systemu RFID nie wymaga czasu ani osobistego zaangażowania magazyniera i przebiega tak: przez bramki z czytnikami przejeżdża wózek widłowy z paletami oznaczonymi tagami RFID. System informatyczny automatycznie rejestruje przyjęcie całego towaru (w przypadku RFID nie jest wymagana bezpośrednia styczność, czytnika z tagiem). Magazynier nie musi już podchodzić osobiście do każdej palety i skanować każdej etykiety z osobna. Podobnie jest z wydaniem towaru i kompletacją.
Wdrożone czytniki i terminale RFID umożliwiają łączność bezprzewodową, dzięki czemu możliwe jest przesyłanie w czasie rzeczywistym zeskanowanych danych do systemu informatycznego. Magazynier nie musi już co pewien czas podchodzić do komputera PC i podłączać terminalu do doku komunikacyjnego.
Automatyzacja wszystkich procesów, zdalna rejestracja przyjęć i wydań towarów, zautomatyzowana kontrola procesu kompletacji sprawiły, iż znacznie spadła liczba tzw. błędów ludzkich. Na magazynie zapanował większy porządek, lepsza organizacja i efektywność pracy oraz pełna kontrola przepływu towarów w czasie rzeczywistym, dzięki czemu klienci szybko otrzymują swoje kompletne zamówienia.
Wcześniej, kompletacja oraz kontrola przesyłek przygotowanych do wysyłki była utrudniona przez pośpiech, dużą ilość wydań oraz konieczność skanowania kodu każdego towaru z osobna. Proces ten obfitował w liczne błędy. Zdarzało się, iż przesyłki dochodziły do klientów z opóźnieniem lub były niekompletne. Wdrożenie systemu RFID rozwiązało ten problem. Dzięki wdrożeniu nowej technologii wystarczy, aby magazynier podszedł w pobliże skompletowanego zamówienia z terminalem RFID, a na wyświetlaczu urządzenia natychmiast pojawi się informacja, czy zamówienie jest kompletne, a jeśli nie - to czego w nim brakuje.
Urządzenia pracujące w technologii RFID są bardzo łatwe w obsłudze. Po krótkim wewnętrznym szkoleniu pracownik może efektywnie wykonywać swoje obowiązki. Analogiczne zasady działania wszystkich urządzeń dodatkowo ułatwiają pracę. Dzięki temu wdrożenie nowej technologii przebiega szybko i sprawnie, a pracownicy z łatwością zapoznają się z obsługą nowych urządzeń.