Implementacja autorskiego systemu HDF Software do zarządzania reklamami internetowymi.
Nasz klient - Wydawnictwo Medialog, jedno z największych ogólnopolskich wydawnictw branży TSL zwróciło się do nas z prośbą o opracowanie informatycznego systemu do zarządzania reklamami internetowymi na stronie www Wydawnictwa. Do tej pory klient miał kłopot z automatycznymi AdBlockerami, które powodowały blokady banerów reklamowych przez co jakość kampanii marketingowych na stronach klienta nie była zadowalająca. – Mamy dużo zleceń dotyczących kompleksowych kampanii reklamowych z wykorzystaniem banerów. Nie mogliśmy w pełni tego narzędzia wykorzystywać gdyż AdBlockery to uniemożliwiały. Poszukiwaliśmy więc autorskiego rozwiązania dedykowanego bezpośrednio pod nasze potrzeby. Nie chcieliśmy korzystać z ogólnie dostępnych seryjnych rozwiązań. Potrzebowaliśmy informatycznego rozwiązania „szytego” tylko dla nas, które nie tylko rozwiązałoby nasz problem, funkcjonowało w „tle” ale także wyposażone byłoby w nowe użyteczności niezbędne przy profesjonalnych kampaniach reklamowych w internecie. Wybraliśmy spółkę HDF Software gdyż wcześniej wielokrotnie razem współpracowaliśmy przy różnych projektach i wiedzieliśmy, że poradzą sobie z nowym zadaniem – wyjaśniał Krzysztof Pograniczny, Prezes Zarządu Wydawnictwa Medialog.
System do zarządzania reklamami internetowymi został specjalnie stworzony przez HDF Software dla klienta w 2021. Spółka wykorzystała nowoczesną technologie kodowania PWA (Progressive Web App) oraz Dom-Injection.
Głównym celem była prosta, intuicyjna obsługa, kompatybilność z aktualnym CMS'em strony a przede wszystkim utrudnienie pracy automatycznych AdBlockerów. Dzięki temu klient mógł profesjonalnie przeprowadzać kampanie reklamowe na swojej stronie www.
- Został stworzony system do zarządzania miejscem i czasem emisji reklam na branżowej stronie internetowej (data uruchomienia reklamy, statystyki, automatyczne wyłączenie, rotacje, obsługa filmów, scrolli, banerów) oraz monitorowania skuteczności kampanii w realizacji celów marketingowych właściciela strony - powiedział Łukasz Russak, Projektant Systemów Informatycznych HDF Software sp. z o.o.
System składa się z trzech modułów:
- moduł do integracji systemu ze stroną www;
- moduł zarządzania serwerem aplikacji, bazą danych na serwerze,
- moduł odpowiedzialny za zarządzanie emisją reklam na stronie www.
System jest zintegrowany ze stroną Medialog w taki sposób aby administrator strony intuicyjnie go obsługiwał. Pozwala na tworzenie miejsc reklamowych, określenie ich rozmiaru i dodawanie samej reklamy a także właściwego zaplanowania długości czasu emisji. Implementacja systemu trwała 4 tygodnie ( łącznie z testami) natomiast sama integracja ze stroną www trwała 1 dzień, co świadczy o prostocie rozwiązania.
Od momentu uruchomienia systemu zarządzania reklamami internetowymi na stronie Wydawnictwa Medialog całkowicie została opanowana ingerencja AdBlockerów, zdecydowanie poprawiła się ich emisja oraz możliwość pełnej kontroli nad banerami co od razu przełożyło się na więcej planowanych i sprzedanych internetowych pakietów reklamowych. – Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z HDF Software. Cel został osiągnięty a nasza strategia reklamowa w internecie weszła na wyższy poziom biznesowy – podsumowuje Krzysztof Pograniczny.