Wdrozenia RFID
Podstawowe efekty wdrożenia RFID:
przyspieszenie wszystkich procesów zachodzących w magazynieautomatyzacja pracy
zwiększenie efektywności pracy
Praca magazynu przy wykorzystaniu systemu kodów kreskowych wyglądała następująco: przyjmując towar, magazynier musiał podejść osobiście do każdej palety i zeskanować czytnikiem lub terminalem umieszczoną na niej etykietę z kodem kreskowym. Następnie konieczne było odstawienie terminalu do doku komunikacyjnego, aby zebrane dane mogły zostać przekazane do systemu informatycznego. Natomiast analogiczna sytuacja w przypadku wdrożonego systemu RFID nie wymaga czasu ani osobistego zaangażowania magazyniera i przebiega tak: przez bramki z czytnikami przejeżdża wózek widłowy z paletami oznaczonymi tagami RFID. System informatyczny automatycznie rejestruje przyjęcie całego towaru (w przypadku RFID nie jest wymagana bezpośrednia styczność, czytnika z tagiem). Magazynier nie musi już podchodzić osobiście do każdej palety i skanować każdej etykiety z osobna. Podobnie jest z wydaniem towaru i kompletacją.
Rejestracja przepływu towarów w czasie rzeczywistym
Wdrożone czytniki i terminale RFID umożliwiają łączność bezprzewodową, dzięki czemu możliwe jest przesyłanie w czasie rzeczywistym zeskanowanych danych do systemu informatycznego. Magazynier nie musi już co pewien czas podchodzić do komputera PC i podłączać terminalu do doku komunikacyjnego.Likwidacja tzw. błędów ludzkich
Automatyzacja wszystkich procesów, zdalna rejestracja przyjęć i wydań towarów, zautomatyzowana kontrola procesu kompletacji sprawiły, iż znacznie spadła liczba tzw. błędów ludzkich. Na magazynie zapanował większy porządek, lepsza organizacja i efektywność pracy oraz pełna kontrola przepływu towarów w czasie rzeczywistym, dzięki czemu klienci szybko otrzymują swoje kompletne zamówienia.Wcześniej, kompletacja oraz kontrola przesyłek przygotowanych do wysyłki była utrudniona przez pośpiech, dużą ilość wydań oraz konieczność skanowania kodu każdego towaru z osobna. Proces ten obfitował w liczne błędy. Zdarzało się, iż przesyłki dochodziły do klientów z opóźnieniem lub były niekompletne. Wdrożenie systemu RFID rozwiązało ten problem. Dzięki wdrożeniu nowej technologii wystarczy, aby magazynier podszedł w pobliże skompletowanego zamówienia z terminalem RFID, a na wyświetlaczu urządzenia natychmiast pojawi się informacja, czy zamówienie jest kompletne, a jeśli nie - to czego w nim brakuje.